(8 ψήφοι)

Μια καμμένη μάνα και η διατροφή του παιδιού της

Γράφει:
Μια καμμένη μάνα και η διατροφή του παιδιού της

H ενασχόλησή μου με τη διατροφή ξεκίνησε όταν εγώ, μια κάπως στρουμπουλή κοπέλα γύρω στα 20, έκανα τη πρώτη μου δίαιτα.

Πρώτο μεγάλο λάθος! Ένας γνωστός διατροφολόγος, λέει καλύτερα να μείνεις 5 κιλά παραπάνω πάρα να κάνεις δίαιτα γιατί ό,τι και να γίνει είναι σχεδόν μαθηματικά βέβαιο πως θα τα ξαναπάρεις και μάλιστα περισσότερα, και μετά αρχίζει ένας φαύλος κύκλος.

Στην καλύτερη διατροφή, ο μεταβολισμός μειώνεται γιατί χάνουμε τουλάχιστον 30% μυϊκό ιστό. Αν βάλετε στη συζήτηση όλες τις έντονες περίεργες δίαιτες αυτό μπορεί να φτάσει και το 70% που σημαίνει στην επόμενη φάση, όταν έχετε επιτυχώς αδυνατίσει (λέμε τώρα) έχετε μειώσει το μεταβολισμό σας άρα παχαίνετε πλέον με αυτό που πριν σας κρατούσε σταθερές!

Ο μόνος σωστός τρόπος αδυνατίσματος είναι ο συνδυασμός δίαιτας με ταυτόχρονη μυϊκή ενδυνάμωση, δηλαδή γυμναστική βαρβάτη ... τέλος πάντων, αυτή ήταν μια μικρή εισαγωγή για να σας πείσω πως το θέμα με καίει και το έχω μελετήσει πολύ!

Ένας τρόπος λοιπόν για αδυνάτισμα είναι μια ισορροπημένη διατροφή με μειωμένα ζωικά λιπαρά, τουλάχιστον 20-30 γρ φυτικές ίνες, και ένα πλάνο περίπου 40-50% υδατάνθρακες (όχι επεξεργασμένοι δηλ. λευκό ψωμί, μακαρόνια κλπ) και το υπόλοιπο περίπου μισό πρωτεΐνες και λιπαρά. Ένας μπούσουλας καταπληκτικός είναι το site www.fitday.com όπου προγραμματίζετε και καταχωρείτε τι τρώτε και βλέπετε τα ακριβή στατιστικά. Σας δείχνει ακόμα κατά προσέγγιση βιταμίνες και ιχνοστοιχεία, αν και αυτό εξαρτάται από την ποιότητα των τροφών.

Με αυτή τη διατροφή και ένα όριο στις θερμίδες έχασα πριν 5 χρόνια σχεδόν 25 κιλά σε περίπου 5 μήνες.

Προχωράμε τώρα στο ουσιαστικό μέρος αυτής της ανάρτησης.

Αν εσείς όπως και εγώ ενδιαφέρεστε για την ποιότητα του φαγητού του παιδιού/μωρού σας, σίγουρα θα έχετε διαβάσει διάφορα. Όμως με σοκάρει πόσα πράγματα θεωρούνται δεδομένα ενώ είναι επιεικώς απαράδεκτα για τη διατροφή τους. Παραθέτω κάποια στοιχεία επιγραμματικά. Από κει και πέρα μπορείτε να το ψάξετε και εσείς να διαμορφώσετε τη δική σας άποψη.

Όλα τα έτοιμα σκευάσματα τύπου κρουασάν, κέικ, μπισκότα, τσιπς, κράκερ κλπ. δεν είναι μόνο πως παχαίνουν, δεν είναι μόνο πως περιέχουν συντηρητικά, περιέχουν μερικώς υδρογονωμένα λιπαρά ή αλλιώς trans λιπαρά. Αυτά τα συμπαθητικά μόρια είναι ουσιαστικά πλαστικό, φρακάρουν τις αρτηρίες και διαταράσσουν τόσο πολύ το μεταβολισμό που ο οργανισμός δεν μπορεί να μεταβολίσει ούτε τα καλά λιπαρά.

Αυτό αφορά πάρα πολλά πράγματα που θεωρούμε βάση για την παιδική διατροφή: corn flakes, ψωμί του τοστ κλπ. Όταν είναι γενικά ψωμοειδές και δεν μπαγιατεύει σε 3 μέρες κάποιο λάκο έχει η φάβα (εξαιρείται ψωμί με προζύμι και γερμανικό). Έχετε προσέξει πόσο κρατάει το ψωμί του τοστ στο ψυγείο?

Στο εξωτερικό υπάρχει νόμος, βάσει του οποίου αναφέρονται με ακρίβεια τα trans λιπαρά που περιέχει ένα σκεύασμα. Στην Ελλάδα μπορεί να διαβάσετε "μερικώς υδρογονωμένα φυτικά λιπαρά", ή και απλά "φυτικά λιπαρά". Το πήραν χαμπάρι πως ο κόσμος ψάχνεται και δεν το γράφουν συχνά πια!
Δεν είμαι επιστήμονας να ξέρω αν υπάρχουν και αθώα φυτικά λιπαρά άλλα μόνο αν διαβάσω π.χ. ελαιόλαδο νιώθω ήσυχη.

Άλλη παρατήρηση: επιλέξτε προϊόντα με το μικρότερο κατάλογο συστατικών. Τρία είναι καλά, δεκατρία όχι τόσο καλά. Στην αναγραφή των συστατικών, αυτό με τη μεγαλύτερη περιεκτικότητα είναι πρώτο και ούτω καθεξής. Δηλαδή αν δείτε ζάχαρη τρίτη μάλλον πρέπει να το αποφύγετε εκτός αν είναι το τελευταίο συστατικό.

Για το fast food δεν θα σας γράψω πολλά, σας παραπέμπω μόνο στη ταινία Super Size Me όπου μετά από ένα μήνα διατροφής αποκλειστικά με McDonalds ο τύπος κόντεψε να φτάσει σε πολύ επικίνδυνα επίπεδα για την ίδια του τη ζωή. Tο σχεδόν αστείο είναι πως μετά από την αρχική αηδία, που ένιωθε καταναλώνοντας αυτές τις τροφές αποκλειστικά, πέρασε στην κανονική εξάρτηση, όπου δε μπορούσε να κάνει τίποτα αν δεν τα έτρωγε. Και αποδείχτηκε πως το τυρί και διάφορα άλλα στοιχεία στα "εδέσματα" αυτά, αλληλεπιδρούν, δημιουργώντας πραγματικό εθισμό. Υπάρχει ένα επεισόδιο με τον Jamie Oliver που δείχνει στα παιδιά όλα τα χάμπουργκερ και κοτοπουλάκια από ποια μεριά του κρέατος είναι φτιαγμένα, βασικά με σκουπίδια.

Mια φίλη μαμά, μου είπε, ότι δεν μπορώ να απογοητεύσω τελείως τα παιδιά μου με το να τους απαγορεύσω εντελώς την κατανάλωση τέτοιων σκευασμάτων. Ξέρουν πως επιτρέπεται μόνο Κυριακή ή σε κάποιο παιδικό πάρτυ και με κάποιες ελεγχόμενες επιλογές.

Πατάτες τηγανητές (εκτός σπιτιού): τις λατρεύω αν είναι σπιτικές αλλά τις φτιάχνω μόνο 2 φορές το χρόνο. Αν δείτε πόσες φορές τηγανίζουν με το ίδιο λάδι, που μετά το τρίτο τηγάνισμα γίνεται καρκινογόνο, δεν ξέρω πόσο νόστιμες θα σας φαίνονταν. Όποιος είχε δει την εκπομπή του Τριανταφυλλόπουλου με τη μαγική σκόνη που έκανε το μαύρο λάδι διαυγές στο λεπτό, ξέρει τι εννοώ. Όσο για τις προτηγανισμένες πατάτες, δε θα το συζητήσω καν.

Μαργαρίνη: ανακαλύφθηκε κατά λάθος. Απέχει μόλις ένα μόριο από το πλαστικό και δεν την πλησιάζουν ούτε τα μυρμήγκια. Είπατε κάτι? Καλύτερα απλό βούτυρο σε μικρότερη δόση λοιπόν.

Ασπαρτάμη. ΟΚ αυτό δεν το δίνουμε κατά βάση στα παιδιά θέλω να ελπίζω, αλλά τα λάιτ προϊόντα είναι παντού και τα παιδιά από νωρίς ασχολούνται με το πόσο λεπτά είναι, όποτε προσοχή. Επίσης ανακαλύφθηκε κατά λάθος και κάποιος ονόματι Ράμσφελντ αν έχετε ακουστά, πληρώθηκε μερικά εκατομμύρια δολλάρια για να τηλ περάσει στη κατανάλωση χωρίς μακροχρόνια έρευνα. Αφού φάγαμε λοιπόν τόνους από δαύτη, τώρα αποδεικνύεται πως καταστρέφει τα εγκεφαλικά κύτταρα και άλλα τέτοια συμπαθητικά.

Και γενικά μια παρατήρηση για ό,τι έχει γλυκαντικό: ο οργανισμός όταν τρώει κάτι γλυκό περιμένει και την αντίστοιχη ενέργεια, όταν λοιπόν τον κοροϊδεύουμε με ένα προϊόν χαμηλών θερμίδων, ο εγκέφαλος μάς οδηγεί να φάμε κάτι ώστε να αναπληρώσουμε την ενέργεια που περιμένει. Έξυπνο μυαλό ε? Οπότε με ρέγουλα, αυτοέλεγχο και προς το παρόν μόνο με στέβια.

Coca Cola: κάποτε ήταν καλή είχε και καφεϊνη ή κάτι άλλο γραφικό για να δίνει ενέργεια στους εργάτες. Τώρα είναι καλή μόνο για να βγάζει σκουριά από μέταλλα όποτε μη την αφήνετε στο στομάχι των παιδιών σας. Επίσης όλα τα αναψυκτικά έχουν τερατώδεις ποσότητες ζάχαρης. Ένα κουτάκι κανονικής coca cola έχει 10 κουταλιές ζάχαρης, το μεγάλο ποτήρι έχει 20 κουταλιές. Tο κακό είναι πως τώρα πια χρησιμοποιούν περισσότερο τα HFCS που είναι πιο φτηνά και ενδέχεται να είναι ακόμα περισσότερο επιβλαβή.


Aυτά είναι κάποια λίγα στοιχεία, για να δείτε πως περιβάλλονται τα παιδιά μας με εύκολες, αλλά κακές για την υγεία τους επιλογές. Το δικό μας στοίχημα είναι πρώτα απ' όλα το σωστό παράδειγμα, αφαίρεση ή μείωση αυτών των τροφών από την καθημερινότητα και αργότερα συζήτηση με τα παιδιά, ώστε να καταλάβουν το γιατί δεν είναι καλό να καταναλώνουν ποσότητες από όλα αυτά.

 

Jessica Anne Rachel

Η Jessica θα ευχόταν να είναι Renaissance Femme γι' αυτό και έχει ασχοληθεί με διακόσμηση, organic καλλυντικά, κοσμήματα, ρούχα, αντικείμενα από ξύλο. Συνεχίζει με πάθος όλα τα παραπάνω καθώς και άλλα αφού οτιδήποτε καινούργιο είναι για εκείνη μία πρόκληση. Λατρεύει τα ζώα, τη φύση, τις αντίκες και τα ταξίδια.

Top5
Kid Rock

Της ...

- Μπιχλιμπίδα μου, χαμήλωσε λιγάκι την τηλεόραση......

Τα παιδιά βλέπουν. Τα παιδιά πράττουν. Αυτό είναι το

...

1. Ανακοινώστε ότι είναι ώρα για φαγητό.

2.

...

Το καλοκαίρι είναι εδώ! Η παραλία γεμίζει παιδάκια,

...

Video of the day

  • Becky G, Natti Natasha - Sin Pijama

INSTAGRAM

 

ThaGinoMana

Bright Side of Mom